Schweizerische Entomologische Gesellschaft

Die Schweizerische Entomologische Gesellschaft (SEG) fördert die Zusammenarbeit unter den Entomologen. Sie steht sowohl Berufsentomologen als auch entomologisch Interessierten offen. Der Schwerpunkt der Gesellschaft liegt auf der Erforschung der einheimischen Insekten.

Insekten — Vielfalt ohne Grenzen

Insekten sind bei weitem die Artenreichste Gruppe aller Organismen. Alleine aus der Schweiz kennen wir über 30'000 Arten – das zehnfache aller Pflanzenarten! Entsprechend vielfältig ist der Einfluss der Sechsbeiner auf die Umwelt und damit unser tägliches Leben.

In diesem Portal publizieren wir in regelmässigen Abständen Neuigkeiten über Insekten aus allen Gebieten der Forschung. Lassen Sie sich inspirieren!

• Publikationen

Assessment Report on Biodiversity and Ecosystem Services for the Americas

Assessment Report on Biodiversity and Ecosystem Services for the Americas

The regional assessment report on biodiversity and ecosystem services for the Americas identifies a mix of governance options, policies and management practices that are currently available to reduce the loss of biodiversity and of nature’s contributions to people in that region.
The IPBES Guide on the Production of Assessments
  • 2018

Guide on the production of assessments

The Multidisciplinary Expert Panel, supported by time-bound expert group, has developed a guide that serves as a ‘Roadmap’ and to focus on key elements assessment practitioners may want to take into account when undertaking an assessment within the context of IPBES.
Assessment Report on Biodiversity and Ecosystem Services for Asia and the Pacific
  • 2018

The regional assessment report on biodiversity and ecosystem services for Asia and the Pacific identifies a mix of governance options, policies and management practices that are currently available to reduce the loss of biodiversity and of nature’s contributions to people in that region.