• 2019
  • Artikel
  • SAGUF

Transformative teaching in Higher Education for Sustainable Development: facing the challenges

GAIA 2019/3
Bild: oekom
×
GAIA 2019/3
GAIA 2019/3 (Bild: oekom)

Are teachers ready to support sustainability transformations in tertiary education? We frame major teaching challenges within transformative learning theory and offer a schematic model of transformative learning including liminality and emotions.

Verlag: Oekom
Ausgabe / Band: GAIA 3/2019
Seitenangabe: 324-326

Quelle: saguf

  • Themen
    • Klima (994)
    • Klimawandel (798)
    • Wissenschaft (484)
    • Energie (383)
    • Biodiversität (375)
    • weitere einblenden
  • Organisationen
    • ProClim (242)
    • BAFU (178)
    • Akademien der Wissenschaften Schweiz (127)
    • OcCC (120)
    • Forum Biodiversität Schweiz (102)
    • weitere einblenden
Herausgeber

SAGUF

Kontakt

SAGUF
Universität Basel
Rheinsprung 21
4051 Basel


+41 43 243 08 17
E-Mail

Sprachen

Englisch