Anzahl Resultate: 112
Gewählte Themen: Bildung
To contribute to sustainability transformations, learning and teaching at higher education institutions must become trans-formative. A group of experts met for a one-day workshop organized by the Swiss Academic Society for Environmental Research and Ecology (saguf) in December 2019 to discuss the challenges of sustainability-oriented transformative learning and teaching in higher education, and to explore approaches that can be used to meet these challenges. This paper presents key findings from the discussion, set up in eight pro-positions.
  • 2020

Sustainability-Oriented Transformative Learning and Teaching in Higher Education: Eight Propositions on Challenges and Approaches

To contribute to sustainability transformations, learning and teaching at higher education institutions must become trans-formative. A group of experts met for a one-day workshop organized by the Swiss Academic Society for Environmental Research and Ecology (saguf) in December 2019 to discuss the challenges of sustainability-oriented transformative learning and teaching in higher education, and to explore approaches that can be used to meet these challenges. This paper presents key findings from the discussion, set up in eight pro-positions.
Festival - l'Educateur 07/2020
  • 2020

Science on Stage Switzerland 2020: il est temps de s’inscrire

Partagez vos idées, découvrez des projets pour l’enseignement des sciences et participez à des ateliers lors du festival Science on Stage Switzerland à Winterthur.
GSDR 2019
  • 2019

Global Sustainable Development Report 2019: The Future is Now – Science for Achieving Sustainable Development

According to this United Nations report, achieving human well-being and eradicating poverty for all of the Earth’s people — expected to number eight and a half billion by 2030 — is still possible, but only if there is a fundamental — and urgent — change in the relationship between people and nature, and a significant reduction in social and gender inequalities between and inside countries. The quadrennial report was commissioned by the Member States of the United Nations in 2016, to help inform the 2019 SDG Summit. It was drafted by an independent group of 15 scientists appointed by the United Nations Secretary-General.
Ein Kind hat Zeit für sich – solche selbstbestimmte Qualitätszeit ist in der Leistungsgesellschaft keine Selbstverständlichkeit mehr.
  • 2020

Leben lernen

Immer mehr Kinder fühlen sich gestresst. Ein Grund dafür ist, dass im Bildungssystem die Leistung im Vordergrund steht. Doch es ginge auch anders, wie ein Schulbesuch im Fach «Glück» aufzeigt.
ALLEA (2020) A Snapshot of Climate Change Education Initiatives in Europe
  • 2020

A Snapshot of Climate Change Education Initiatives in Europe

This ALLEA report contains initial findings and implications for future Climate Change Education. It points out that Climate Change Education should focus more on mitigation, adaptation and climate justice.
MINT Label Grafik
  • 2020

Deuxième mise au concours du Label MINT

Votre école est engagée dans la promotion de la culture scientifique auprès de ses élèves et organise des projets MINT qui sortent du cadre. Déposez donc un dossier!
Cover SCNAT-Jahresbericht 2019
  • 2020

Jahresbericht 2019 der SCNAT

Die Biodiversitätskrise und der Klimawandel haben vieles gemeinsam. Sie gegeneinander auszuspielen, macht aus wissenschaftlicher Sicht wenig Sinn. Die Wissenschaft muss dagegen mehr Teil der Lösungsfindung werden und mit den verschiedenen Akteurinnen und Akteuren in den Dialog treten. Und sie sollte gestützt auf wissenschaftliche Erkenntnisse vermehrt ihre Besorgnis ausdrücken. Mehr dazu und was die SCNAT 2019 sonst noch beschäftigte, lesen Sie im neuen Jahresbericht.
GAIA 1/2020
  • 2020

Virtual conferences in higher education

The Coronavirus outbreak has made virtual education a high necessity. Our intention here was to highlight potentials of virtual conferences to enhance transformative learning for sustainable development; new applications will provide powerful insights.
FOKUS 1/2020
  • 2019

ANG-Fokus 1|2019

Künstliche Intelligenz
Bildung Schweiz - 12/2019
  • 2019

Anhand der Hand zur Naturwissenschaft

Das Science-on-Stage-Festival bietet für Lehrpersonen der MINT-Fächer eine Plattform, um sich über Unterrichtsideen auszutauschen. Thomas Scheuber und Sacha Glardon, Basler Gymnasiallehrer für Biologie, haben mit ihrem Projekt "It's all in our hands", das die Hand zum Thema hat, die Schweiz am diesjährigen Festival in Portugal vertreten.
Visite du Chimiscope par les participantes et participants du workshop Science on Stage Switzerland
  • 2020

Atelier au Chimiscope

Vous recherchez des nouvelles idées pour vos cours de sciences : Science on Stage Switzerland organise un workshop d’une journée, le lundi 16 mars 2020 avec le Scienscope de l'Université de Genève.
Cascais – l'Educateur 11/2019
  • 2019

Un feu d’artifice d’idées pour les sciences

Le festival international Science on Stage a eu lieu près de Lisbonne et a permis à sept Suisses et Suissesses de faire le plein d’idées qui pourront être intégrées dans leur classe.
  • Themen
    • Klima (997)
    • Klimawandel (803)
    • Wissenschaft (495)
    • Energie (386)
    • Biodiversität (383)
    • weitere einblenden
  • Organisationen
    • ANG (11)
    • Akademien der Wissenschaften Schweiz (6)
    • SCNAT (5)
    • SNF (4)
    • SAGUF (3)
    • weitere einblenden